Silniční Elektrárna
Do povrchu vozovky jsou integrovány do hloubky 30 cm speciální desky o délce 100 metrů. Nejedná se o zásah do vozovky celé, jak by se mohl někdo domnívat, ale o budoucím využití celé plochy vozovky se již uvažuje. Desky instalované do povrchu vozovky plní současně i funkci rovné vozovky, což je užitečné hlavně při její účelné rekonstrukci. Z hlediska rozpočtu pro údržbu silnic plní tyto desky hned dvě role. Kvalitu vozovky a výrobu elektřiny. Čerpání financí ze státního rozpočtu spolu s dotacemi z EU by díky tomu bylo mnohem efektnější.
Pro výrobu těchto speciálních silničních desek se používají recyklované staré pneumatiky. Struktura jejich povrchu je tvořena tak, aby zvýšila přilnavost a tím i bezpečnost provozu projíždějících vozidel. Každoroční údržba poškozené vozovky například po zimním období není díky těmto deskám vůbec nutná.
Vzhledem ke stále rostoucí poptávce po elektrické energii, u které poroste také její cena, je silniční elektrárna jednou z možností jak se zbavit nutnosti být závislým na dosavadních dodavatelích a zajistit si vlastní zdroj. Takovou ideální možnost mohou získat například čerpací stanice. Proti všem stávajícím, například vodním nebo větrným elektrárnám je silniční elektrárna nezávislá na počasí a ročním období. Odpadá také složitá přenosová soustava (stavba stožárů a kilometry kabelů). Nevytváří žádný hluk a nepředstavuje nebezpečí pro lidské zdraví. Pro ekologii je projekt silniční elektrárny přínosem pro snížení emisí, takže současně funguje jako „čistička vzduchu“ a zároveň je neviditelná. Nejedná se ani o žádné vykrádání části kinetické energie automobilů, jak se možná někdo mylně domnívá. Výroba elektrické energie vzniká pouze díky hmotností projíždějícího automobilu.
Výkon elektrárny 1500 W/s je založen na vzorci: objem vzduchu 1,7 litru, tlak = 2 bar. Stlačený vzduch je pumpován do tlakových nádrží ze kterých je dále vháněn do motoru. Tento motor je spojen s generátorem, který vyrábí proud.
Doba návratnosti investiční položky činí 3 - 5 let.
K zásadním kladům tohoto projektu patří ekologická ochrana životního prostředí a kvalita života.
Nízké investiční náklady jsou výhodné také pro minimální nutnost údržby vozovky.
Pro dosud nevyjasněnou legislativu a neexistující dotační programy není možné realizaci Silniční Elektrárny u nás zahájit, ačkoliv by bylo samozřejmě vytvořeno mnoho nových a velmi potřebných pracovních míst. Pravděpodobná možnost nalezení odpovědi na otázku kdy se začne tato elektrárna v ČR realizovat, se rovná problému konečného vyřešení záhady Bermudského trojúhelníku. Systém rozdělování peněz z dotačních fondů EU připomíná v ČR spíše loutkové divadlo. Za provázky loutek (tedy dotačních úředníků sedících si v teplých kancelářích), tahají z dosud záhadného zákulisí divadelního jeviště zcela neviditelní politikové.
Vhodní příjemci dotace na české straně pro programy přeshraniční spoluprace
Pro srovnání
větrná elektrárna - 0,13 kWh/m2
solární elektrárna - 0,25 kWh/m2
Silniční elektrárna – 22,66 kWh/m2
vodní elektrárna - 108 kWh/m2
uhelná elektrárna - 500 kWh/m2
jaderná elektrárna - 650 kWh/m2
Alena Stratilová
Dopis občanům
Zastavme se, přemýšlejme a buďme vstřícní nejen sami k sobě ale i ke svému okolí, radujme se z maličkostí, protože i maličkost dokáže zázraky, zní to jako fráze ale i ta fráze, pokud si jí budete stále opakovat má svůj účinek.
Alena Stratilová
Předvolební kouzelnický klobouk A.Babiše a T.Okamury
Včera večer se v televizní předvolební superdebatě utkali lídři stran, kteří se střetli v předvolební debatě, před nachazejícími volbami, bohužel nebo možná bohudík,
Alena Stratilová
Válka na Ukrajině pohledem obyčejného člověk
vyvolává emoce, troufnu si říct že u každého člověka, každé věkové skupiny. V těchto dnech se veškeré pozornost obrací k dění na Ukrajině.
Alena Stratilová
"To musím zvládnou sám" Andrej Babiš Covid 19
Na začátku epidemie Covid 19 někdy na jaře 2020 jsme situaci zvládli relativně dobře oproti jiným státům. Jako jedni s prvních jsme zavedli přísné opatření, a v důsledku toho jsme měli de facto epidemii pod kontrolou.
Alena Stratilová
Přímou - nepřímou demokratickou cestou Okamury k Hradu obchodně - politicky
Opoziční politici kritizovali, poslance ANO, SPD a KSČM že nepřipustili diskusi o odvolání předsedy hnutí Svoboda a přímá demokracie Tomia Okamury z funkce místopředsedy Sněmovny kvůli jeho výrokům a prezentování se.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko
Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...
Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“
Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...
Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD
Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...
Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci
Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...
- Počet článků 21
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 934x
Lucius Annaeus Seneca